menu

dinsdag 9 oktober 2012

Mijn recept: meer omzet uit je website of webshop


Dit blog verscheen als gastblog op www.nota-bene.net


Mijn Recept: meer omzet uit je website of webshop

 



De e-mailnieuwsbrief lijkt de laatste tijd wat minder aandacht te krijgen. Sommige ‘kenners’ op internet adviseren daarom om je aandacht meer te focussen op social media dan op de e-mailnieuwsbrief. De laatste statistieken laten echter nog steeds zien dat e-mail nieuwsbrieven uitermate effectief zijn bij het bereiken van je doelgroep. Met name herhaalbezoeken (lees: klantenbinding) aan je website zijn uitstekend te bereiken met e-mail nieuwsbrieven. Niet voor niets versturen alle grote bedrijven en webwinkels nog steeds wekelijks nieuwsbrieven naar hun klanten.

E-mailnieuwsbrief – bijgerecht voor 1200 personen

Ingrediënten:
- goede teksten
- verwijzingen naar de eigen website
- call-to-action (bestel nu / lees nu)
- goede layout
- aansprekende fotografie
- leuke producten of diensten

Voorbereiden: 4 uur
Bereidingstijd: 1 uur

Bereidingswijze:

Het opzetten van een nieuwsbrief is misschien wat werk, maar als je de belangrijkste elementen vooraf klaarmaakt is het op het moment goed en snel te doen.
Zorg voor een overzichtelijke, smakelijke presentatie zonder overdaad.

De statistieken zijn van belang om de effectiviteit van je nieuwsbrief te meten: hoeveel mensen ontvangen de nieuwsbrief, hoeveel openen deze (en lezen hem dus) en hoeveel klikken er door naar welke onderdelen van je website. Allemaal nuttige informatie om je nieuwsbrief iedere keer nog beter te maken.

Het moment van verzending is ook van belang. Verplaats je in het e-mail gedrag van je doelgroep. Op welk moment heeft jouw doelgroep het wat minder druk en kan jouw interessante nieuwsbrief goed gelezen worden?

In de toekomst zullen nieuwsbrieven steeds persoonlijker worden. Op basis van het lezersprofiel en het (koop)gedrag kunnen de aanbiedingen aangepast worden op de wensen van jouw klant. Goed voor de openings-rates en dus goed voor het bezoek aan je website. Omzet volgt!

En natuurlijk kan je het periodiek maken van een nieuwsbrief ook prima uitbesteden. Communicatiebureaus als Nota Bene hebben de kennis en ervaring in huis om jouw nieuwsbrief echt kwalitatief en effectief te maken!

Geïnteresseerd in een op maat gemaakte online nieuwsbrief met statistieken? Zoals bijvoorbeeld het nieuwsbriefsysteem van Webtechniek? Neem dan contact op met Maurice Jongmans via onderstaande gegevens.
 
Maurice Jongmans
expert internet en nieuwe media
 
 
 Dit blog verscheen als gastblog op www.nota-bene.net
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten