menu

woensdag 22 augustus 2012

Webshop optimalisatie - homepage

In augustus en september schrijf ik een serie blogs over het optimaliseren van webshops. Deze blogs zullen steeds een ander aspect van de webshop bespreken. De blogs zullen eind dit jaar worden samengevat in een publicatie.

Webshop optimalisatie - Homepage

De homepage van een website en dus ook van een webshop is de eerste indruk en de hoofdpagina waar bezoekers binnenkomen. Hoewel door zoekmachines bezoekers steeds vaker op detailpagina's uitkomen, blijft het grootste deel van het bezoek via de homepage plaatsvinden.



Op de homepage moet je meteen presenteren wat je verkoopt. Een goede selectie van je aanbod geeft direct een beeld van je assortiment. Zorg ervoor dat bezoekers producten direct vanaf de homepage in het winkelwagentje kunnen plaatsen. Maak je (offline) reclame voor een specifiek product? Zorg dan dat dit ook op de homepage staat.

Zorg dat de gebruiker direct op de homepage kan zien welke betaalmethoden en verzendmethoden je accepteert. Als je extra snel levert; maak dan ook duidelijke voor wanneer men besteld moet hebben (voorbeeld: voor 18.00 uur besteld, volgende dag in huis).



Ben je aangesloten bij keurmerken? Plaats deze logo's dan ook op de homepage.

Plaats het winkelwagentje of bestellijst op een vaste plek op de pagina en zorg dat deze ook op de homepage al zichtbaar is, ook al zitten er nog geen artikelen in.

Een keer samen met mij brainstormen over mogelijke verbeteringen aan je webshop? Maak een afspraak via 015-2514080



Maurice Jongmans
expert internet en nieuwe media

Geen opmerkingen:

Een reactie posten